Ve středu 27. dubna se na naší škole uskutečnila po nucené dvouleté pauze způsobené covidovou situací debatní soutěž určená pro naše studenty vyššího gymnázia. Soutěž byla pojata týmově, přičemž v každém týmu byli zástupci ze všech ročníků, aby byla zaručena věková vyváženost všech týmů. Celkem soutěžilo 6 týmů po 4 studentech.
V první části soutěže byly týmy rozlosovány do dvou skupin, v nichž každý tým debatoval s každým. Vždy proti sobě stály 2 týmy, z nichž jeden hájil stanovisko pro dané tvrzení a druhý proti danému tvrzení, debatující po dobu 7 minut na téma, které si mohli soutěžící dopředu nastudovat. Do druhé části soutěže postoupily z každé skupiny 2 nejlepší týmy. Ty opět debatovaly s týmy, se kterými se doposud neutkaly. Tentokrát ale soutěžící téma dopředu neznali, proto byl čas na debatu zkrácen na 5 minut. Do třetí části soutěže postoupily 2 celkově nejlepší týmy. Formát debaty se opět proměnil. Tentokrát týmy debatovaly nejprve na dopředu známé téma, a poté vybral každý tým 2 zástupce, kteří se utkali mezi sebou o celkové prvenství v soutěži. Celkovým vítězem se stal kvartet ve složení František Dej, Josefa Nerudová, Bára Radostová a Adéla Pohanková. Porota spolu se všemi soutěžícími rovněž vybrala nejlepšího debatéra celé soutěže, kterým byl určený František Důbrava z 2. C.
Cílem soutěže bylo podpořit u studentů schopnost diskutovat, obhajovat své názory, vyhledávat si informace a v neposlední řadě naučit se jeden druhému naslouchat.
A jak soutěž vidí nejlepší debatér?
„Přes počáteční nervozitu to bylo skvělé. Nejnapínavější část byla vždy před losováním. Nejsložitější a nejtěžší na soutěži bylo, že ne se všemi názory jsme souhlasili. A obhajovat něco, s čím nesouhlasíte, je zvláštní pocit. Tohle byla má první účast a doufám, že ne poslední. Určitě je to skvělá zkušenost, která se hodí v budoucím životě.“